BEDEN EĞİTİMİ DERS PLANI
DERS | BEDEN EĞİTİMİ | ||||
SINIF | 6 | ||||
SÜRE | 40+40 Dakika | ||||
ÖĞRENME ALANI | A. Hareket Bilgi ve Becerileri |
B. Etkin Katılım ve Sağlıklı Yaşam ALT ÖĞRENME ALANI A.1. Sportif Hareket Bilgi ve Becerileri
B.1. Düzenli Fiziksel Etkinlik ve Beslenme
TEMEL BECERİLER
Problem çözme becerisi, iletişim becerisi, karar verme becerisi, girişimcilik becerisi, gözlem becerisi, mekânı algılama becerisi
KAZANIMLAR
A.1.1. Seçili spor dallarına özgü hareketleri sergiler.
A.1.2. Seçili spor dallarını yaparken spor dalına özgü ilke ve kuralları bilerek uygular.
A.1.2. Seçili spor dallarını yaparken spor dalına özgü ilke ve kuralları bilerek uygular.
B.1.4. Fiziksel etkinlik sonrasında kişisel bakımını ve temizliğini yapmaya değer verir.
ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Anlatım, soru yanıt, gösteri, komut, alıştırma. KULLANILAN EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ ARAÇ VE GEREÇLERSpor giysileri, top, huni, yelek vb. DERS ALANI: Okul Bahçesi GÜVENLİK ÖNLEMLERİİlk Yardım Çantası
ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ
• Dikkati Çekme
• Güdüleme
• Gözden Geçirme
• Derse Geçiş
• Bireysel Öğrenme Etkinlikleri (Ödev, deney, problem çözme vb.)
• Grupla Öğrenme Etkinlikleri
(Proje, gezi, gözlem vb.)
• Özet
– Selamlaşma
– Kılık – kıyafet kontrolünün yapılması.
– Genel yada özel ısınma hareketlerinin yapılması.
– ‘Uzun atlıyorum’: U düzenindeki öğrencilere; 1. Atletizmde atlama çeşitleri ile ilgili bilgiler verilir, 2. Uzun atlama yarışma kuralları anlatılır, 3. Uzun atlama çeşitlerinden adımlama tekniği anlatılır.
1. Derse hazırlanan öğrencilerin, sıçrama ayaklan tespit edilir ve serbest alanda birkaç adımlık koşu sonrası tek ayak sıçramalar yaptırılır. Bu çalışma sırasında kolları aşağıdan yukarıya birbirine zıt olarak savurmaları da istenir.
2. Kum havuzu veya bir mindere karşı geniş kolda sıralanan öğrencilere, ayakucunda kollar havada gergin vaziyette durduğu yerden çift ayak sıçrama çalışması yaptırılır. Çalışmasını bitiren öğrenci sıra sonuna geçer.
3. Mindere 12-13 metre uzaklıktan koşarak tek ayak sıçrama, kolları zıt olarak havaya kaldırma ve çift ayak konma çalışması yaptırılır. Minderin bir metre önüne bir çizgi çekilir ve bu çizgiye basılmaması istenir.
4. Alıştırma 3, 2-4-8 adım yöntemiyle, minder önüne yerleştirilen kasa üst parçasına basarak sıçrama şeklinde yaptırılır. Öğrencilerden, sıçrama bacağı kasa üst parçasını geçer geçmez, savurma bacaklarını dizden bükerek ileri almaları istenir. Bu arada, kollar aşağıdan yukarı birbirine zıt şekilde savrulur. Düşmeden önce vücut dikleştirilir, bacaklar ileri-aşağı itilir ve vücut ağırlığı öne kaydırılır.
5. Kurallarına uygun olarak mindere adımla atlama çalışması yaptırılır: 14 adım ritminden sonra tek ayak sıçrama, diz çekme ve kollan savurarak çekme, savurma bacaklarını kalça seviyesine kadar çekme, vücudu dik tutma ve çift ayak konma.
• Değerlendirme Uzun atlama yarışma kuralları sorulur.
Adımla atlama tekniğinde uyulması gereken sıralama sorularak geri bildirim alınmaya çalışılır.
Uygundur
…../03/2013
Beden Eğitimi Öğretmeni
Okul Müdürü